ירושלים: בית המשקאות מחלל השבת בקרית יובל ייסגר

איתי גדסי No Comments on ירושלים: בית המשקאות מחלל השבת בקרית יובל ייסגר

ראוכברגר: "אנו דורשים טיפול מקיף בכל חילולי השבת בניגוד לחוק העזר העירוני, וכמובן או שבמינהלים הקהילתיים והן בשאר היוזמות העירוניות, בפרט בתחום התרבות, שמחללות שבת בחסות ובמימון עירוני • הרב קלרמן: "כלל הנציגים החרדים מאוחדים בדרישה לעשות הכל שתישמר קדושת השבת במתקני העירייה ובחוצות ירושלים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשקאות שפעל במינהל קהילתי בשכונת קרית יובל, יפסיק לפעול בשבת. כך סוכם בפגישה מיוחדת שהתקיימה אצל מנכ"ל עירית ירושלים, אמנון מרחב, לאחר שעיריית ירושלים הודיעה על הגשת כתב אישום כנגד המנהל הקהילתי בשל העובדה שהמקום פעל ללא רישיון עסק. בד בבד דורשת הנציגות החרדית בעירית ירושלים, להפסיק מיידית גם את כל יתר חילולי השבת בעיר הפועלים בניגוד לחוק העזר העירוני, וכן אלו הנעשים במתקני ובחסות העיריה.

כזכור, בעקבות דרישה נחרצת של הנציגות החרדית בעירית ירושלים, פעל הפיקוח העירוני לסגירת חנות המשקאות שפעלה בשבתות במינהל קהילתי קרית יובל, תוך חילול שבת מחפיר ופריצת כל גדר. התובע העירוני, עו"ד חיים נרגסי, אף הודיע כי אם המקום לא יסגר בשל העובדה שאין לו רישיון עסק, יוגש כתב אישום וצו סגירה. עקב כך זומנה פגישה אצל מנכ"ל העיריה בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר וראשי המינהל הקהילתי קרית יובל, וסוכם כי בית המשקאות יסגור את שעריו ולא תיעשה פעילות מחללת שבת הן בתוך מבנה המינהל והן בחצר של המינהל.

יחיאל לוי, מנהל המינהל הקהילתי קרית יובל, כתב לרב שלמה גליק, הנציג החרדי היחיד בהנהלת מינהל קרית יובל, כי "בפגישה אצל המנכ"ל ובנוכחותו, סוכם כי הבר הקהילתי יוציא מכתב רשמי לתובע העירוני שבו הוא מודיע על הפסקת פעילותו שמתבצעת ללא אישור רישיון עסק ובניגוד לחוק, ובמקביל העריה תמשוך את התביעה. המנהל הקהילתי יהיה הגורם הזמני שיפעיל את פעילות הבר הקהילתי לפי הנחיות המנהל הקהילתי בהפעלת אירועים, כשהפעילות תתבצע בימי חמישי ומוצ"ש לפי תוכנית האירועים שתוכננה מראש".

יחד עם זאת יש לציין, כי בפגישה אצל המנכ"ל סוכם כי המינהל הקהילתי יגיש בקשה בכתב לחיים נרגסי, התובע העירוני, לבדוק קבלת רישיון למכירת אלכוהול במסגרת האירועים שית'קיימו במהלך השבוע, זאת למורת רוחם של הנציגים החרדים, ותושבי האזור, הטוענים כי מכירת אלכוהול במקום תגרום למפגעי רעש ולהוללות מטרידה, והם מתכננים להיאבק על הנושא.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירייה, אליעזר ראוכברגר, אמר ליתד נאמן כי "אנו מברכים על המהלך ודורשים במקביל טיפול מקיף בכל חילולי השבת הנוגדים את חוק העזר העירוני. וכמובן את חילולי השבת במינהלים הקהילתיים והן בשאר היוזמות העירוניות, בפרט בתחום התרבות, שמחללות שבת בחסות ובמימון עירוני. נמשיך לפעול באחדות מלאה למען השבת, כי רק באחדות נשיב לירושלים את כבודה ולשבת את קדושתה".

חבר מועצת העיר ישראל קלרמן, אמר ליתד נאמן, כי "הדרישה הנחרצת של כל הנציגים הפועלים יחד במאבק המשותף והיקר לנו מכל למען ייקרת וקדושת השבת, הביאה להצלחה הרבה בסייעתא דשמיא להפסקת חילולי השבת במתקן העירוני בקרית יובל, לאחר שכלל הגורמים הבינו כי לא תתכן כל אפשרות לפגיעה בשמירת השבת. נמשיך הלאה לפעול באופן נחרץ ובאחדות מלאה של כלל הסיעות לעשות הכל שתישמר קדושת השבת בכל מתקני העירייה ובחוצות ירושלים".



0 תגובות